Deel 1: taken

  • 1. Uitvoerder

  • Mag ik bijverdienen via KlaarisKees?
    • Ben je student? Bijverdienen is dan geen probleem! Hou er wel rekening mee dat je inkomsten via KlaarisKees worden opgeteld bij een mogelijke studentenjob. Je moet dus wel onder de wettelijke limieten blijven als je niet wil dat je bijverdienste invloed heeft op de kinderbijslag van je ouders
    • Ben je particulier? Bijverdienen is dan geen probleem! Hou er wel rekening mee dat je niet mag bijverdienen onder je hoofdberoep. Verder mag je het jaarlijks plafond van 6250 euro niet overschrijden
    • Ben je zelfstandige? Bijverdienen is mogelijk, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. De belangrijkste daarvan is dat je niet kan bijverdienen onder je zelfstandig beroep. Verder vragen we een maandelijkse bijdrag van 30 euro en een boekingsfee van €0,25 + 1,5%, zo kan je onbeperkt reageren op openstaande taken.
    • Ben je werkloos? Ook dan is bijverdienen mogelijk onder enkele voorwaarden. Zo dien je deze bijverdiensten altijd te melden aan je werkloosheidsconsulent. Het zou immers kunnen dat deze een invloed hebben op je uitkering.
    • Ben je gepensioneerd? Bijverdienen is dan een ideale manier om bezig te blijven!
  • Mag ik bijverdienen als zelfstandige in bijberoep?

    Zelfstandigen mogen niet actief zijn onder hun hoofdberoep.

  • Hoeveel kan ik bijverdienen?

    Maandelijkse limieten zijn er niet bij KlaarisKees, maar jaarlijks mag je maximaal 6250 euro verdienen. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. Als je toch deze limieten overschrijdt, moet je belastingen op het totale bijverdiende bedrag betalen.

  • Moet ik belastingen betalen op mijn bijverdiensten?

    Neen, bijverdienen bij KlaarisKees is niet alleen legaal én verzekerd, maar ook nog eens onbelast! Zolang je het jaarlijkse bedrag van €6250 niet overschrijdt tenminste. Doe je dit wel, dan moet je belastingen op het totale bijverdiende bedrag betalen.

  • Hoe geef ik mijn bijverdiensten aan?

    Als je werkt via KlaarisKees, wordt dit voor jou gedaan. Zo sturen wij jou een jaaroverzicht dat we ook naar de FOD Financiën sturen. Geen administratieve rompslomp dus. Je moet het enkel invullen op je belastingbrief. Zorg er wel voor dat alle betalingen steeds via onze website verlopen, anders doe je aan zwartwerk.

  • Wat met gereglementeerde beroepen?

    Voor het uitvoeren van gereglementeerde beroepen moet je een bewijs van vakbekwaamheid hebben. Dit geldt ook voor het bijverdienen onder de wet van deeleconomie.

  • Welke bijdrage moet er betaald worden?

    Registreren op ons platform is geheel gratis. Om ons platform draaiende te houden en jou een correcte service te bieden houden we wel service fee af. De service fee hangen af van de gekozen formule:

    • Free: 15% service fee; €0 maandelijkse bijdrage
    • Basic: 5% service fee; €5 maandelijkse bijdrage (kan eender wanneer stopgezet worden)
    • Professional: 0% service fee; €30 maandelijkse bijdrage

    Daarnaast rekenen we ook transactiekosten aan, deze bedragen €0,25 + 1,5%

  • Waarom betaal ik een service fee?

    Hiermee kunnen wij onze website laten draaien met een optimale dienstverlening.

  • Wat is het verschil tussen uitvoerder en klant?

    Een uitvoerder kan zowel reageren op taken als zelf taken aanmaken. Als uitvoerder kan je dus beide rollen uitoefenen. Een klant kan alleen maar taken plaatsen.

  • Hoe weet ik welke prijs ik moet vragen voor mijn diensten?

    Op voorhand een prijs maken zonder de uit te voeren taak te hebben besproken, is moeilijk. Daarom adviseren we bij KlaarisKees om te beginnen met een lager bedrag. Zo kan je taak alvast legaal en verzekerd uitgevoerd worden. Achteraf kunnen altijd bijkomende stortingen uitgevoerd worden.

  • Hoe doe ik een betaalaanvraag in de chat?

    Vooraleer je een betaalaanvraag kan maken, moet er een afspraak gemaakt worden. Dit doe je met het tabblad ‘afspraak maken’ onderaan het chatgesprek. Als je als uitvoerder de afspraak maakt, kan je daar meteen een betalingsaanvraag aan koppelen. Als de klant de afspraak maakt, kan de uitvoerder deze accepteren en er vervolgens een betalingsaanvraag aan vast hangen. Een overzicht van je betalingen kan je ook bij de tabbladen onderaan je chatgesprek vinden of bij jouw profiel onder ‘betalingen overzicht’.

  • Hoe doe ik een betalingsaanvraag via het betalingenoverzicht?

    Je gaat naar het submenu ‘betalingen overzicht’ onder je profiel. Hier kan je een betalingsaanvraag doen als je naar onderen scrollt. De voorwaarde om deze functionaliteit te activeren is dat er eerst een afspraak in de chat wordt geaccepteerd.

  • Moet ik mijn telefoonnummer ingeven?

    Moeten is een groot woord, maar het is wel handig dat we je snel kunnen bereiken als dat nodig is. Je gegevens zijn alleszins veilig bij ons en worden niet aan derden gegeven.

  • Moet ik mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Als wij geen bankrekeningnummer van de uitvoerders hebben, kunnen we hen uiteraard niet uitbetalen. Hetzelfde geldt voor de klanten. Als we geen bankrekeningnummer hebben, kunnen mogelijke terugstortingen niet uitgevoerd worden. Klik op ‘vervolledig mijn profiel’ en vul je rekeningnummer in bij de aanvullende informatie.

  • Hoe ben ik verzekerd via KlaarisKees?

    Als je via KlaarisKees werkt, ben je op volgende manieren verzekerd:

    • Burgerlijke Aansprakelijkheid uitbating: dit dekt de zuivere aansprakelijkheid van uitvoerders aan hun klanten. Dekt in principe hetzelfde als wat een familiale verzekering zou dekken
    • Burgerlijke Aansprakelijkheid naleving: komt tussen wanneer bijvoorbeeld een gemetste muur instort na 3 maanden
    • Toevertrouwde goederen: bijvoorbeeld indien je hamer op iemands vloer valt en dit resulteert in schade
    • Rechtsbijstand
  • De afspraak werd geannuleerd en verzet, wat nu?

    Je kan je afspraak eenvoudig aanpassen in de chat met je klant

  • Ik heb me geregistreerd, maar krijg geen verzoeken van klanten.

    Het zou kunnen dat je profiel verborgen is. Zo kunnen onze uitvoerders jou niet vinden. Je kan je profiel best upgraden naar ‘ik wil bijverdiener worden’. Als dit niet meteen lukt, stuur je best een mailtje naar onze klantendienst. Zij kunnen jouw profiel ook zichtbaar maken, zodat je gevonden wordt als uitvoerder. Daarnaast kan je ook zelf reageren op openstaande taken in plaats van te wachten tot iemand jou contacteert. Je komt zo in chatsessies met klanten terecht waar je gegevens kan uitwisselen.

  • Mag ik reclame maken voor mijn services?

    Reclame maken mag, maar enkel als het onbetaalde reclame is. Je link naar je profiel delen op Facebook of mondeling reclame maken in je eigen omgeving is dus helemaal ok.

  • 2. Klant

  • Wat is het verschil tussen uitvoerder en klant?

    Een uitvoerder kan zowel reageren op taken als zelf taken aanmaken. Als uitvoerder kan je dus beide profielen uitoefenen. Een klant kan alleen maar taken plaatsen. Ben je klant, maar wil je ook uitvoerder worden? Upgrade je profiel dan naar ‘ik wil bijverdiener worden’.

  • Moet ik mijn telefoonnummer ingeven?

    Moeten is een groot woord, maar het is wel handig dat we je snel kunnen bereiken als dat nodig is. Je gegevens zijn alleszins veilig bij ons en worden niet aan derden gegeven.

  • Moet ik mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Nee, als klant hoef je dit niet te doen.

  • Moet ik mijn RSZ nummer opgeven?

    Moeten is een groot woord, maar aangezien KlaarisKees een online bookingplatform is voor particulieren, kunnen wij met je rijksregisternummer bewijzen dat je een persoon bent en geen bedrijf.

  • Kan ik een uitvoerder toegewezen krijgen?

    Neen, wij zoeken geen uitvoerders op aanvraag. Je kan je best registreren op KlaarisKees onder de knop 'ik zoek wat hulp'. Dan kan je een taak aanmaken waarop onze uitvoerders reageren. Uit die kandidaten kan je dan iemand kiezen OF je gaat zelf op zoek naar een geschikte kandidaat. Als je een taak aanmaakt, ben je best zo volledig mogelijk in de omschrijving en voeg eventueel wat foto's toe. Zo weten potentiële uitvoerders meteen waarover het gaat. Succes!

  • De afspraak werd geannuleerd en verzet, wat nu?

    Je kan je afspraak eenvoudig aanpassen in de chat met je klant

  • Wat zit allemaal in de gevraagde prijs van mijn uitvoerder inbegrepen?

    Dat is geheel aan jullie. De totale prijs wordt in overeenkomst tussen klant en uitvoerder bepaald maar moet wel via onze website verlopen.

  • Hoe moet ik betalen?

    Voor je kan betalen, moet er eerst een afspraak gemaakt worden. Zodra deze aanvaard wordt, kan de uitvoerder er een betalingsaanvraag aan koppelen. Als dit betalingsvoorstel aanvaard wordt, kan je met een rechtstreekse klik op de knop die verschijnt via onze website betalen. Veilig, gemakkelijk en snel! We begrijpen dat het soms moeilijk is om de totale kostprijs van de taak al te bepalen, maar achteraf kunnen altijd bijkomende stortingen uitgevoerd worden.

  • Moeten betalingen echt via de website verlopen?

    Ja, dat moet. De nieuwe wet op deeleconomie stelt dat je tot €6250 euro onbelast kan bijverdienen, maar enkel als dit via een door de overheid erkend platform gebeurt. De betaling niet via ons uitvoeren zou betekenen dat je aan het zwartwerken bent. Wij zorgen ook voor jouw verzekering, maar enkel als de betalingen via ons gaan.

  • Wat als mijn uitvoerder niet komt opdagen?

    Vervelend, maar niet dramatisch. Wij houden jouw betaling tot 2 werkdagen na de datum van afspraak bij. Tijd genoeg dus om ons te verwittigen dat er iets is misgelopen zodat wij je betaling kunnen terugstorten.

  • Hoe kan ik een taak verwijderen?

    Klik bij jouw profiel op ‘mijn opdrachten’. Bewerk de taak die je wil verwijderen. Als je helemaal naar beneden scrollt, zie je een knop om de taak mee te wissen.

  • 3. Website

  • Hoe werkt KlaarisKees?

    KlaarisKees is een booking tool voor diensten tussen particulieren. Wij brengen particuliere bijverdieners en hun klanten samen zodat zij diensten kunnen uitwisselen tegen betaling. Dit alles volledig legaal en belastingsvrij.

    Hoe je precies tewerk gaat, hangt af van wat je wil doen:

    Je wil bijverdienen

    • Registreer je op www.klaariskees.be
    • Zoek naar openstaande taken, dit kan via de homepage door bovenaan op de knop ‘taken’ te klikken
    • Reageer op een openstaande taak door op ‘contacteer me’ te klikken
    • Spreek datum en tijd af, en maak een afspraak met de klant (onderaan de berichtenmodule is een tabje ‘afspraak maken’ dat je hiervoor kan gebruiken)
    • Voer de taak uit, 48u na uitvoering wordt het bedrag op jouw rekening gestort

    Je hebt wat hulp nodig

    • Registreer je op www.klaariskees.be
    • Plaats je taak via het formulier op de homepage OF zoek zelf naar een uitvoerder die je geschikt lijkt door bovenaan op de knop ‘uitvoerders’ te klikken
    • 3)Spreek datum en tijd af, en voer de betaling uit
    • 4) 8u na uitvoering van de taak zal hij/zij de betaling van ons ontvangen
  • Hoe maak ik een profiel aan?

    Heel gemakkelijk! Je kan bij ons kiezen voor twee opties: ofwel ben je klant, ofwel ben je uitvoerder. Een uitvoerder kan ook de functionaliteiten van het klantenprofiel gebruiken terwijl een klant beperkt is en de functionaliteiten van de uitvoerder niet kan gebruiken.

  • Ik kan mij niet registreren, wat nu?

    Controleer eerst even of je op ‘registreren’ of ‘inloggen’ hebt geklikt. Inloggen lukt enkel als je al geregistreerd bent en jouw e-mailadres in ons systeem zit. Als je op registreren klikt, maar je krijgt een foutmelding, controleer dan even de schrijfwijze van je e-mailadres. Enkel geldige adressen worden aanvaard.

  • Hoe werkt de chat?

    Ofwel contacteert de uitvoerder de klant ofwel de klant de uitvoerder. In beide gevallen kom je in een chatgesprek terecht. Hier kan je naar hartenlust communiceren en afspraken maken omtrent de uit te voeren taak. Let wel: telefoonnummers en adresgegevens worden door ons geblokkeerd tot er een afspraak is gemaakt. Pas dan staan wij toe om alle gegevens uit te wisselen. Het is immers cruciaal dat wij bij KlaarisKees weten wanneer de taak uitgevoerd zal worden. Zowel voor de verzekering als om de uitbetaling door te storten aan de uitvoerder, twee werkdagen na de gemaakte afspraak.

  • Hoe zet ik een verwijderd account weer op actief?

    Dat kunnen alleen wij. Je contacteert dus best onze klantendienst even om te vragen of zij je e-mailadres weer activeren.

  • 4. Algemeen

  • Is KlaarisKees een erkend platform?

    Ja, KlaarisKees is erkend door de overheid en pionier op vlak van deeleconomie! Controleer het hier: financien.belgium.be

  • Wat doet KlaarisKees?

    Wij brengen mensen die een centje willen bijverdienen in contact met mensen die tijd tekort komen of de kennis niet hebben om alle taken in en rond het huis uit te voeren. Zo monitoren wij dagelijks de nieuwe taken die online komen en houden we een oogje in het zeil zodat iedereen legaal en verzekerd aan het werk is. Bij problemen staan wij paraat om onze klanten verder te helpen. Tenslotte nemen wij het administratieve gedeelte op ons zodat onze klanten zich volledig kunnen focussen op het bijverdienen zelf.

  • Wat met de wetgeving omtrent deeleconomie?

    De wetgeving stelt dat dat iedereen mag bijverdienen in de deeleconomie. Alleen zelfstandigen mogen niet dezelfde activiteit uitoefenen als hun hoofdactiviteit. Daarnaast gaat het om diensten tussen particulieren. Een bedrijf mag dus geen uitvoerders boeken op onze website. Vervolgens moeten alle betalingen via een door de overheid erkend platform verlopen, anders doe je aan zwartwerk. De laatste voorwaarde gesteld in de wet omtrent deeleconomie is dat je niet meer dan €6250 euro per jaar mag bijverdienen

    Deel 2: Homechefs

  • 1. Chef

  • Mag ik bijverdienen via KlaarisKees?

    Of je al dan niet mag bijverdienen bij KlaarisKees, is voor iedereen anders.

    • Ben je student? Bijverdienen is dan geen probleem! Hou er wel rekening mee dat je inkomsten via KlaarisKees worden opgeteld bij een mogelijke studentenjob. Je moet dus wel onder de wettelijke limieten blijven als je niet wil dat je bijverdienste invloed heeft op de kinderbijslag van je ouders
    • Ben je particulier? Bijverdienen is dan geen probleem! Hou er wel rekening mee dat je niet mag bijverdienen onder je hoofdberoep. Verder mag je het jaarlijks plafond van 6250 euro niet overschrijden
    • Ben je zelfstandige? Bijverdienen is mogelijk, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. De belangrijkste daarvan is dat je niet kan bijverdienen onder je zelfstandig beroep. Verder vragen we een maandelijkse bijdrag van 30 euro en een boekingsfee van €0,25 + 1,5%, zo kan je onbeperkt reageren op openstaande taken.
    • Ben je werkloos? Ook dan is bijverdienen mogelijk onder enkele voorwaarden. Zo dien je deze bijverdiensten altijd te melden aan je werkloosheidsconsulent. Het zou immers kunnen dat deze een invloed hebben op je uitkering.
    • Ben je gepensioneerd? Bijverdienen is dan een ideale manier om bezig te blijven!
  • Mag ik bijverdienen als zelfstandige in bijberoep?

    Zelfstandigen mogen niet actief zijn onder hun hoofdberoep.

  • Hoeveel kan ik bijverdienen?

    Maandelijkse limieten zijn er niet bij KlaarisKees, maar jaarlijks mag je maximaal 6250 euro verdienen. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. Als je toch deze limieten overschrijdt, moet je belastingen op het totale bijverdiende bedrag betalen.

  • Moet ik belastingen betalen op mijn bijverdiensten?

    Neen, bijverdienen bij KlaarisKees is niet alleen legaal én verzekerd, maar ook nog eens onbelast! Zolang je het jaarlijkse bedrag van €6250 niet overschrijdt tenminste. Doe je dit wel, dan moet je belastingen op het totale bijverdiende bedrag betalen.

  • Hoe geef ik mijn bijverdiensten aan?

    Als je werkt via KlaarisKees, wordt dit voor jou gedaan. Zo sturen wij jou een jaaroverzicht dat we ook naar de FOD Financiën sturen. Geen administratieve rompslomp dus. Je moet het enkel invullen op je belastingbrief. Zorg er wel voor dat alle betalingen steeds via onze website verlopen, anders doe je aan zwartwerk.

  • Wat met gereglementeerde beroepen?

    Voor het uitvoeren van gereglementeerde beroepen moet je een bewijs van vakbekwaamheid hebben. Dit geldt ook voor het bijverdienen onder de wet van deeleconomie.

  • Welke bijdrage moet er betaald worden?

    Registreren op ons platform is geheel gratis. Om ons platform draaiende te houden en jou een correcte service te bieden houden we wel service fee af. De service fee hangen af van de gekozen formule:

    • Free: 15% service fee; €0 maandelijkse bijdrage
    • Basic: 5% service fee; €5 maandelijkse bijdrage (kan eender wanneer stopgezet worden)
    • Professional: 0% service fee; €30 maandelijkse bijdrage

    Daarnaast rekenen we ook transactiekosten aan, deze bedragen €0,25 + 1,5%

  • Waarom betaal ik een service fee?

    Hiermee kunnen wij onze website laten draaien met een optimale dienstverlening.

  • Hoe doe ik een betaalaanvraag via de chat?

    Vooraleer je een betaalaanvraag kan maken, moet er een afspraak gemaakt worden. Dit doe je met het tabblad ‘afspraak maken’ onderaan het chatgesprek. Als je als HomeChef de afspraak maakt, kan je daar meteen een betalingsaanvraag aan koppelen. Als de klant de afspraak maakt, kan de HomeChef deze accepteren en er vervolgens een betalingsaanvraag aan vast hangen. Een overzicht van je betalingen kan je ook bij de tabbladen onderaan je chatgesprek vinden of bij jouw profiel onder ‘betalingen overzicht’.

  • Hoe doe ik een betalingsaanvraag via het betalingenoverzicht?

    Je gaat naar het submenu ‘betalingen overzicht’ onder je profiel. Hier kan je een betalingsaanvraag doen als je naar onderen scrollt. De voorwaarde om deze functionaliteit te activeren is dat er eerst een afspraak in de chat wordt geaccepteerd.

  • Moet ik mijn telefoonnummer ingeven?

    Moeten is een groot woord, maar het is wel handig dat we je snel kunnen bereiken als dat nodig is. Je gegevens zijn alleszins veilig bij ons en worden niet aan derden gegeven.

  • Moet ik mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Als wij geen bankrekeningnummer van de HomeChefs hebben, kunnen we hen uiteraard niet uitbetalen. Hetzelfde geldt voor de klanten. Als we geen bankrekeningnummer hebben, kunnen mogelijke terugstortingen niet uitgevoerd worden. Klik op ‘vervolledig mijn profiel’ en vul je rekeningnummer in bij de aanvullende informatie.

  • Moet ik mijn RSZ nummer opgeven?

    Moeten is een groot woord, maar aangezien KlaarisKees een online bookingplatform is voor particulieren, kunnen wij met je rijksregisternummer bewijzen dat je een persoon bent en geen bedrijf.

  • Hoe ben ik verzekerd via KlaarisKees?

    Als je via KlaarisKees werkt, ben je op volgende manieren verzekerd:

    • Burgerlijke Aansprakelijkheid uitbating: dit dekt de zuivere aansprakelijkheid van uitvoerders aan hun klanten. Dekt in principe hetzelfde als wat een familiale verzekering zou dekken
    • Burgerlijke Aansprakelijkheid naleving: komt tussen wanneer bijvoorbeeld een gemetste muur instort na 3 maanden
    • Toevertrouwde goederen: bijvoorbeeld indien je hamer op iemands vloer valt en dit resulteert in schade
    • Rechtsbijstand
  • Hoe voeg ik maaltijden toe om te verkopen?

    Onder je profiel zie je een submenu ‘mijn diensten’. Hier kan je een dienst toevoegen. Zorg ervoor dat elke maaltijden duidelijk omschreven is en voorzien van een foto. De prijs van je gerecht kies je helemaal zelf, maar zet er zeker de ingrediënten bij zodat mensen met allergieën niet voor verrassingen komen te staan.

  • De bestelling werd geannuleerd, wat nu?

    De functionaliteit om geannuleerde bestellingen met betalingsverzoeken te verwijderen, is nog niet uitgerold. De e-mails die je hierover ontvangt, mag je negeren.

  • Mag ik reclame maken voor mijn maaltijden?

    Reclame maken mag, maar enkel als het onbetaalde reclame is. Je link naar je profiel delen op Facebook of mondeling reclame maken in je eigen omgeving is dus helemaal ok.

  • 2. Klant

  • Moet ik mijn telefoonnummer ingeven?

    Moeten is een groot woord, maar het is wel handig dat we je snel kunnen bereiken als dat nodig is. Je gegevens zijn alleszins veilig bij ons en worden niet aan derden gegeven.

  • Moet ik mijn bankrekeningnummer doorgeven?

    Nee, als klant hoef je dit niet te doen.

  • Moet ik mijn RSZ nummer opgeven?

    Moeten is een groot woord, maar aangezien KlaarisKees een online bookingplatform is voor particulieren, kunnen wij met je rijksregisternummer bewijzen dat je een persoon bent en geen bedrijf.

  • De afspraak werd geannuleerd en verzet, wat nu?

    Je kan je afspraak eenvoudig aanpassen in de chat met je klant

  • Hoe moet ik betalen?

    Voor je kan betalen, moet er eerst een afspraak gemaakt worden. Zodra deze aanvaard wordt, kan de uitvoerder er een betalingsaanvraag aan koppelen. Als dit betalingsvoorstel aanvaard wordt, kan je met een rechtstreekse klik op de knop die verschijnt via onze website betalen. Veilig, gemakkelijk en snel! We begrijpen dat het soms moeilijk is om de totale kostprijs van de taak al te bepalen, maar achteraf kunnen altijd bijkomende stortingen uitgevoerd worden.

  • Moeten betalingen echt via de website verlopen?

    Ja, dat moet. De nieuwe wet op deeleconomie stelt dat je tot €6250 euro onbelast kan bijverdienen, maar enkel als dit via een door de overheid erkend platform gebeurt. De betaling niet via ons uitvoeren zou betekenen dat je aan het zwartwerken bent. Wij zorgen ook voor jouw verzekering, maar enkel als de betalingen via ons gaan.

  • Hoe bestel ik een maaltijd?

    Je klikt op ‘diensten’ en gaat verder naar onze HomeChefs. Daar staan alle gerechten opgesomd, voorzien van een foto die je doet watertanden. Via de groene bestelknop kom je in een chatgesprek terecht waar je de datum kan kiezen om het gerecht af te halen en meteen kan vermelden hoeveel je ervan wil bestellen. De HomeChef stuurt jou dan een betalingsaanvraag terug die je rechtstreeks in de chat kan betalen.

  • 3. Website

  • Hoe werkt KlaarisKees?

    KlaarisKees is een booking tool voor diensten tussen particulieren. Wij brengen particuliere bijverdieners en hun klanten samen zodat zij diensten kunnen uitwisselen tegen betaling. Dit alles volledig legaal en belastingsvrij.

    Hoe je precies tewerk gaat, hangt af van wat je wil doen:

    Je wil bijverdienen
    1. Registreer je op www.klaariskees.be
    2. Zoek naar openstaande taken, dit kan via de homepage door bovenaan op de knop ‘taken’ te klikken
    3. Reageer op een openstaande taak door op ‘contacteer me’ te klikken
    4. Spreek datum en tijd af, en maak een afspraak met de klant (onderaan de berichtenmodule is een tabje ‘afspraak maken’ dat je hiervoor kan gebruiken)
    5. Voer de taak uit, 48u na uitvoering wordt het bedrag op jouw rekening gestort
    Je hebt wat hulp nodig
    1. Registreer je op www.klaariskees.be
    2. Plaats je taak via het formulier op de homepage OF zoek zelf naar een uitvoerder die je geschikt lijkt door bovenaan op de knop ‘uitvoerders’ te klikken
    3. Spreek datum en tijd af, en voer de betaling uit
    4. 8u na uitvoering van de taak zal hij/zij de betaling van ons ontvangen
  • Hoe maak ik een profiel aan?

    Heel gemakkelijk! Je kan bij ons kiezen voor twee opties: ofwel ben je klant, ofwel ben je HomeChef. Een HomeChef kan ook de functionaliteiten van het klantenprofiel gebruiken terwijl een klant beperkt is en de functionaliteiten van de HomeChef niet kan gebruiken.

  • Ik kan mij niet registreren, wat nu?

    Controleer eerst even of je op ‘registreren’ of ‘inloggen’ hebt geklikt. Inloggen lukt enkel als je al geregistreerd bent en jouw e-mailadres in ons systeem zit. Als je op registreren klikt, maar je krijgt een foutmelding, controleer dan even de schrijfwijze van je e-mailadres. Enkel geldige adressen worden aanvaard.

  • Hoe werkt de chat?

    Ofwel contacteert de HomeChef de klant ofwel de klant de HomeChef. In beide gevallen kom je in een chatgesprek terecht. Hier kan je naar hartenlust communiceren en afspraken maken omtrent de uit te voeren taak. Let wel: telefoonnummers en adresgegevens worden door ons geblokkeerd tot er een afspraak is gemaakt. Pas dan staan wij toe om alle gegevens uit te wisselen. Het is immers cruciaal dat wij bij KlaarisKees weten wanneer de taak uitgevoerd zal worden. Zowel voor de verzekering als om de uitbetaling door te storten aan de HomeChef, twee werkdagen na de gemaakte afspraak.

  • Hoe zet ik een verwijderd account weer op actief?

    Dat kunnen alleen wij. Je contacteert dus best onze klantendienst even om te vragen of zij je e-mailadres weer activeren.

  • 3. Algemeen

  • Is KlaarisKees een erkend platform?

    Ja, KlaarisKees is erkend door de overheid en pionier op vlak van deeleconomie! Controleer het hier: financien.belgium.be

  • Wat doet KlaarisKees?

    Wij brengen mensen die een centje willen bijverdienen in contact met mensen die tijd tekort komen of de kennis niet hebben om alle taken in en rond het huis uit te voeren. Zo monitoren wij dagelijks de nieuwe taken die online komen en houden we een oogje in het zeil zodat iedereen legaal en verzekerd aan het werk is. Bij problemen staan wij paraat om onze klanten verder te helpen. Tenslotte nemen wij het administratieve gedeelte op ons zodat onze klanten zich volledig kunnen focussen op het bijverdienen zelf.

  • Wat met de wetgeving omtrent deeleconomie?

    De wetgeving stelt dat dat iedereen mag bijverdienen in de deeleconomie. Alleen zelfstandigen mogen niet dezelfde activiteit uitoefenen als hun hoofdactiviteit. Daarnaast gaat het om diensten tussen particulieren. Een bedrijf mag dus geen HomeChefs boeken op onze website. Vervolgens moeten alle betalingen via een door de overheid erkend platform verlopen, anders doe je aan zwartwerk. De laatste voorwaarde gesteld in de wet omtrent deeleconomie is dat je niet meer dan €6250 euro per jaar mag bijverdienen